moje cesta, nejen k terapii

Za roky studia mi rukama - a srdcem - prošlo bezpočet dětí - těch úplně malinkatých, přes batolata, po předškolní a školní. Bavila mě práce se všemi. Od hlídání miminek a batolátek, přes učení prvostupňáků ve volnočasových kroužcích, přes trénování plavání a stolního tenisu základkových dětí. Srdcovkou se mi stali dospívající, v momentě, kdy jsem v roce 2016 poprvé stoupla "za katedru" na ISSŽ v Plzni. Učila jsem tenkrát trošku psychologie a hodně angličtiny. I to málo stačilo k tomu, abych založila první psychologický kroužek pro teenagery a má cesta nabrala v tu chvíli zcela jasný směr, jen jsem si měla ještě několik let počkat na to finální, na to dokonalé propojení svých talentů. A také bylo potřeba si toho dost a vyzkoušet a odžít v osobním životě. Není terapeuta bez prožitého. :-) 

Během studia jsem si zkusila, jak náročné je být au-pairkou v Anglii v rodině se čtyřmi dětmi, i to, jak je bolestivé, ty děti opouštět a za rok se vracet sice blízko jim, ale do jiné rodiny... Zakusila jsem, jak tvrdé mohou být zkušenosti v dobrovolničení. Vyzkoušela jsem si, že nejde dělat všechno a ani tak to nejde vždycky dělat perfektně, i když bych se svou povahou ráda... Zkusila jsem si, jaké to je, žít v zemi, ve které neumíte jejich jazyk a další jazyk v ní studujete. 

Měla jsem období, kdy jsem hodně zkoumala a publikovala a přes ne úplně příjemnou zkušenost postupně pochopila, že doktorské studium není moje cesta, že nemám sedět nad knihami a statistikami, ale že mám tvořit. Že prakticky založeného člověka by pět let nad teoriemi a psaním článků, které nikdo nebude číst, zahubilo... A pak jsem objevila nový terapeutický přístup snoubící pro mě dokonalou kombinaci, totiž psychoterapii a zážitkovou pedagogiku. A tak jsem tady. A dělám terapii zážitkem. Duší a hlavou a vším tím, co nesu, umím, vidím a vnímám, nejlépe, jak dovedu. :-) 

co o mně říkají studenti

líbí se mi její zapálení pro předmět, je vidět, že mu opravdu velmi rozumí, líbí se mi přesah a příklady ze života - oceňuji její nestrannost, smysl pro humor, poutavý přednes a moderní způsob vyučování - na každé hodině jsem se rád nad něčím zamyslel a vše mě bavilo - líbí se mi především její pozitivní energie - ukazuje, že se dá přednášet poutavě a zábavně - oceňuji zařazené aktivity v hodinách - má hodně zkušeností, které nám může poskytnout - oceňuji její kladný přístup, nijak na nás netlačí a dokáže se do každého vcítit - líbí se mi, že nejde o čistou teorii, ale vše je převedeno do ukázek, nácviku, zavedeno do praxe - dokáže nadchnout pro psychologii - vyhovuje mi její empatie a lidskost... (studenti VOŠ Ledecká Plzeň)

co o mně říkají klienti v terapii

Mám za sebou zkušenosti s ledajakou terapií či koučinkem, ale nic z toho mi nepřišlo tak přínosné jako terapie s Bárou. Není to jen o nějakém vypovídání se, ale Bára jde do hloubky a vede člověka ke vnitřní změně a řešení toho co člověk řeší. Moc doporučuji! (Ája, studentka VŠ a zubní laborantka, 23 let)

"Hodně mi pomáháš. Bez tebe, mého průvodce, bych byla ztracená a nevěděla bych, co dělat a co pozorovat. Vnímám obrovskou změnu a pokrok. Začínám si ujasňovat všechno co cítím a co se mi děje. Jsem ti moc vděčná." (Naty, 21 let, prodavačka)

co o sobě říkám já

Že mám na svůj věk dost odžito. :-) Jako by mi Život chtěl seslat co nejvíce bolavých (a nebo růstových?) osobních zkušeností, abych doopravdy rozuměla tomu, co se děje lidem přicházejícím ke mně. :-)

Že jsem velký srdcař s velkými sny. Že jedu na jedné obří nekonečné emoční vlně, jinak to nebude a je to tak ok. Že byť jsem ta jedna velká emoce, zároveň jsem obrovský analytik a taky dost rácio. Že všechno, co dělám, mě obrovsky baví a naplňuje a že svou práci nevnímám jako práci. Že prioritou, největší láskou a nevětšími učiteli mého života jsou mí synové Jonathan a Tobias.

            .


z těch zásadnějších studijních milníků


  • podzim 2024 - výcvik Human Design, část RAVE Kartografie, pod vedením Jakuba Střítezského
  • jaro 2024 - výcvik Human Design, část RAVE ABC, pod vedením Jakuba Střítezského a Blanky Junové
  • podzim 2023 - výcvik Human Design, část "Žít svůj design", pod vedením Jakuba Střítezského a Blanky Junové
  • květen 2023 - Akreditovaný kurz mediace v Conflict Management International, pod vedením PhDr. Dany Potočkové, MA, MDR
  • 2020-2023 - sebezkušenostní výcvik Terapie zážitkem (akreditován MŠMT), pod vedením Mgr. Renaty Trčkové a Mgr. Štefana Schwarce, v rozsahu 381 hodin (https://www.terapiezazitkem.cz/)
  • 2022 - půlroční Mentoringový kurz osobního rozvoje a výchovy pod vedením Mgr. Milana Studničky
  • 2019 - MŠMT akreditovaný kurz Dítě s poruchou citové vazby ve škole


  • 2018 - ukončení magisterského studia Učitelství pro SŠ na FPE ZČU - Psychologie + Anglický jazyk (státnice z: pedagogická Ψ+ školní Ψ + pedagogicko-psychologické poradenství + didaktika Ψ + pedagogika _ anglická a americká literatura + lingvistika + metodologie a didaktika)

  • 2017, 2018 - TU Chemnitz - ERASMUS program - Anglistika a amerikanistika

  • 2015 - ukončení bakalářského studia Psychologie ve vzdělávání na FPE ZČU (státnice z obecné Ψ + vývojové Ψ + sociální Ψ + psychopatologie)


  • 2016 - Certifikovaný kurz používaní speciálních diagnostických karet
  • 2015 - Certifikovaný kurzu Prevence rizikového chování na ZŠ a SŠ
  • 2015 - prázdninový kulturně-pedagogický projekt pro prvostupňové děti MiniPlzeň
  • 2015 - Krizová intervence a Komunikace v terapeutické a pedagogické intervenci
  • 2014 - lektor psychosociálních projektů pro děti v DDÚ, pod TOTEMem Plzeň
  • 2013, 2014 - dobrovolník v neziskových organizacích Večerní škola a Klub dvojčat a vícerčat
  • 2012 - ukončení Šestiletého-všeobecného gymnázia v Příbrami

"Nauč se všechnu teorii a tváří v tvář člověku ji všechnu zapomeň..."